Clubweekend 2024

Op zaterdag 8 en zondag 9 juni vond het clubweekend van onze vereniging plaats bij wsv de Paesplas in Gennep. De vroege vogels waren er zelfs al een paar dagen eerder. Er waren voor ons mooie plekken belegd en met een heerlijk zonnetje was het weer uitstekend toeven op de Paesplas. Uiteindelijk waren 11 boten naar Gennep getogen en waren wij totaal met 24 deelnemers.

Jan en Annemarie Derksen ontbreken, vanwege familieverplichtingen, op de foto.

Om ongeveer 12.30 uur was iedereen gearriveerd en na een welkomstwoord van Mirjam was het tijd voor de lunch. Er moest wel worden doorgegeten want om 13.15 uur was het tijd om op de fiets te stappen voor een ritje naar Gennep. Hier aangekomen stond stadsgids Willy Michels klaar om het gezelschap rond te leiden en om de groep deelgenoot te maken van de bijzonderheden die Gennep te bieden heeft. Dat een rondleiding altijd staat of valt met de onderwerpen die worden aangekaart en met name de interesse van het individu, bleek wel bij terugkomst op de haven. De plussen en de minnen samenvattend kon iedereen spreken van een geslaagde middag.

Bij terugkomst op de haven was het tijd voor een aperitiefje. Gezellig nakeuvelend werden de opgedane indrukken van de rondleiding nogmaals besproken en zo liep het alweer snel richting BBQ-tijd. Op het moment dat de evenementencommissie de buffettafel inrichtte, ontfermde Kees Kamp zich over het ontsteken van de BBQ. Getooid met een gasbrander werd de kolen al snel tot bedrijfstemperatuur geformeerd. Tijd om te eten! Om de eventuele koude tegen te gaan werd ook alvast het kampvuur ontstoken. Dit was natuurlijk kaasje voor Sven en Jayden. Zij stonden te popelen om het vuur tot grote hoogte te brengen maar onder deskundige leiding van leermeester Kees werd dit in goede banen geleid. Het uiteindelijke resultaat was dat niemand het koud heeft gehad en dat de Paesplas mooi van haar stookhout is verlost.

Zowel de BBQ als ook het drankje liet zich goed smaken en onder de ‘Ad Visser’ achtige muziek uit de box van David van Steen was er sprake van een gezellige sfeer en was het zo maar laat.

Op de zondagmorgen stond om 09.15 uur het ontbijt gepland. De buffettafel zag er weer prima uit! Een uitgebreid assortiment en daarbij de voortreffelijk gebakken eieren van Walter, maakte dat iedereen meer tot zich nam dan normaal. Maar ja, de sfeer en het credo ‘zien eten, doet eten’, was weer volledig van toepassing.

Om 10.30 uur was het weer de keiharde realiteit. Er stond onder leiding van Jaimy Carpaij nog een activiteit op het programma. Diverse opdrachten passeerden de revue. Dit ging van het staan op één been tot het laten knappen van een ballon. Ondanks de eenvoud van de opdrachten was er wederom sprake van fanatisme en competitiedrang. Na het optellen van de scores bleek Joop Dijt er met de hoofdprijs van door te gaan. Lonneke Peters (2e) en Marc Carpaij (3e) verdeelden de overige prijzen.

Omdat actie hongerig maakt was het om 12.30 uur alweer tijd voor de soep. Ook dit liet zich allemaal weer goed smaken. Tegelijkertijd was iedereen ook al weer een beetje bezig met de terugvaart. Na het bedanken van de mensen van wsv de Paesplas voor hun geweldige gastvrijheid, gooiden de eerste boten los om 13.15 uur en was iedereen rond 16.00 uur terug in Grave.

De organisatie heeft weer z’n uiterste best gedaan om het iedereen naar de zin te maken en dat in combinatie met het mooie weer maakt dat we terug kunnen kijken op een geweldig mooi clubweekend. Op naar het clubweekend van 2025!

Een collectie van foto’s is geplaatst op de fotopagina.

Een deelnemer