Faciliteiten

Sanitaire voorzieningen

De sanitaire ruimtes zijn in 2013 vernieuwd en voldoen aan alle eisen. Er is ook een minder validen toilet en douchegelegenheid aanwezig. In elke douche is een trekker aanwezig waarmee U na Uw douche deze weer net zo netjes kunt achterlaten als U deze heeft aangetroffen.

Elektriciteit

In het liggeld is opgenomen dat U uw schip mag aansluiten op de walstroom. Let op: er is maximaal 6 ampère beschikbaar. Elektriciteit mag niet gebruikt worden voor verwarming.

Drinkwater

In het liggeld is ook het gebruik van drinkwater opgenomen. U mag Uw watertank vullen maar houd het a.u.b. redelijk. Als er echt honderden of duizenden liters drinkwater getankt moeten worden is een extra vergoeding daarvoor wel gebruikelijk. Overigens heeft Grave en omgeving “hard” water met relatief veel kalk. Het schoon-schippen met drinkwater is niet toegestaan.

Huishoudelijk afval

Nabij de loods staan vuilcontainers waarin U Uw normale huisafval achter kunt laten. Wij stellen het zeer op prijs wanneer u daarbij al zelf papier, glaswerk en plastic+drinkpakken+blik scheidt. Heeft U bijzonder afval, overleg dat dan even met de havenmeester van dienst.

Afvalwater

Watersportvereniging de Stuw beschikt over een uitpompstation waar U Uw vuilwatertank leeg kunt laten pompen. Overleg dit even met de havenmeester van dienst. Het gebruik van een onderwatertoilet is niet toegestaan.

Bilgewater

Watersportvereniging de Stuw beschikt over een uitpompstation waar U Uw bilgewater kunt afpompen. Dit slechts na overleg met de havenmeester van dienst.

Hijskraan en botenhelling

Ook niet-leden kunnen – met uitdrukkelijke toestemming van het bestuur of de commissaris jachthaven – tegen vergoeding gebruik maken van onze helling, de hijskraan en materialen en gereedschappen van de vereniging. De kraan mag alleen bediend worden door personen die daarvoor door het bestuur geautoriseerd zijn. Er mag alleen gehesen worden in aanwezigheid van de eigenaar of diens gemachtigde.

Internet

In de jachthaven is draadloze internetvoorzieningen beschikbaar in het clubhuis en op een gedeelte van het terrein, bij de havenmeester kunt u de inlogcode opvragen.

Fietsen

In Grave en omgeving is het geweldig leuk fietsen. Bij de plaatselijke fietsenwinkel zijn eventueel fietsen te huur.

Openingstijden clubhuis

De openingstijden van het clubhuis en de tijdstippen waarop alcohol geschonken wordt, zijn conform de drank- en horecavergunning. In het seizoen elke zaterdag- en zondagmiddag van 16.00 uur tot 19.00 uur. Buiten het seizoen iedere 1ste en 3e zondag van de maand van 15.00 uur tot 18.00 uur. Openingstijden tijdens speciale gelegenheden worden via de website bekend gemaakt. Buiten de reguliere openingstijden en bij aanwezigheid van een gekwalificeerd barmedewerker kan het echter voorkomen dat de bar voor dat moment wordt opengesteld. Verkoop van alcoholhoudende dranken aan personen jonger dan 18 jaar is verboden.