Passanten

Openbaar vervoer

Tenslotte

Ligplaatsen

Onze watersportvereniging heeft ruim 100 ligplaatsen waarvan een aanzienlijk deel gebruikt kan worden voor onze gasten. Bij binnenkomst van de haven ligt, pal vooruit, een ‘meldsteiger’. In het (hoog) seizoen zult u, wanneer u onze jachthaven binnen vaart, meestal vanzelf worden aangesproken door de havenmeester van dienst. Mocht dat niet zo zijn, meer dan af op een vrije ligplaats die past bij het formaat van uw schip. De diepgang in de haven is over het algemeen ruim 2 meter en wij kunnen schepen tot wel 25 meter een goede ligplaats bieden. Overigens is er een maximum van 30 dagen dat u bij ons te gast kunt zijn.

In de winter bent u welkom om uw boot bij ons in het water te stallen. De kosten hiervoor bedragen 27 euro per strekkende meter per winter.

Boten op de Maas smalTarief liggeld

Voor een overnachting rekenen wij per nacht € 1,60 per lengte strekkende meter (lengte-over-alles). Dit tarief is exclusief het gebruik van stroom waarover u voor € 1.50 per nacht kunt beschikken. Electra mag niet worden gebruikt  voor verwarming. Bespreek dit zo nodig met de havenmeester. U kunt het liggeld alleen met Pin betalen.

Havenmeester(s)

Watersportvereniging de Stuw heeft geen vaste havenmeester maar wel een bestuurslid ‘commissaris jachthaven’. Deze stuurt de havenmeesterpoule aan, bestaande uit een aantal dames en heren welke bij toerbeurt een periode als havenmeester optreden. Inmiddels hebben we met dit systeem ruim 10 jaar ervaring en het functioneert uitstekend. U zult daarom altijd een ervaren havenmeester treffen, de nieuwe havenmeesters worden het eerste seizoen intern opgeleid en begeleid. De betaling van het liggeld kunt u, tijdens het seizoen, voldoen bij de havenmeester in onze kantine de Plek. Tevens zult u dan een foldertje en andere informatie over de haven en de stad Grave ontvangen.

Langszij afmeren

Gezien het kleinschalige karakter van onze watersportvereniging kan het zijn dat wanneer het erg druk vooral de wat grotere schepen met maximaal 3 schepen naast elkaar moeten afmeren. U kunt in dat geval dus buren krijgen (en nieuwe mensen ontmoeten).

Reserveren

Reserveren is in principe niet mogelijk. Alleen bij uitzonderingen kan er getracht worden telefonisch een afspraak te maken. Onder uitzonderingen zien wij schepen met minder valide personen aan boord die een ligplaats wensen waarbij het op- of afstappen met speciale hulpmiddelen noodzakelijk zijn, of schepen met uitzonderlijk afmetingen. Vroeger moesten wij onze gasten nog wel eens teleurstellen omdat de jachthaven helemaal vol was maar na de recente uitbreiding van de grote steiger met extra gastenligplaatsen komt dat gelukkig nauwelijks meer voor.

Toegang tot het haventerrein

Wij proberen om mensen die geen reden hebben om zich op het haverterrein te bevinden, te weren. Daarom is er rond het haventerrein een hek geplaatst met twee toegangspoorten. Deze poorten hebben een codeslot waarmee U wel het terrein kan verlaten maar zonder code er niet meer op kan. Deze code ontvangt u van de havenmeester van dienst of van andere leden van de vereniging wanneer u zich als gast bekend maakt. Toch kan het gebeuren dat u op het haventerrein (vriendelijk) gevraagd wordt wat u komt doen?” Ervaar dat alstublieft niet als onvriendelijk maar als een sociale controle. Wij leden kennen elkaar wel maar u nog niet. Noem even uw naam en wijs even uw schip aan en u bent een van ons.

Viervoeters

Honden en katten zijn ook welkom. Echter: op het haventerrein dienen zij aangelijnd te zijn. Uiteraard mogen zij niet op ons haventerrein worden uitgelaten, maar net naast het haventerrein zijn uitstekende uitlaatplaatsen. Wij doen wel aan de eigenaren het vriendelijke doch dringende verzoek om hetgeen uw huisdier hier deponeert, dit op te ruimen met de welbekende zakjes. Met name op het grote speelveld (Bekaf) is een prullenbak aanwezig.

Faciliteiten jachthaven

Klik hier voor de geboden faciliteiten.

Openbaar vervoer

Op ca 250 meter van de jachthaven is een busstation met rechtstreekse verbindingen naar CS Nijmegen, ’s-Hertogenbosch, Uden en vele andere plaatsen in de buurt.

Tenslotte

Wij weten zeker dat Grave u goed zal bevallen en u later wellicht nog eens terug komt. Het is goed toeven in een gastvrij, sfeervol en Bourgondisch vestingstadje met een geheel eigen stijl en vele kleurrijke inwoners. Afijn, dat zult u zelf wel ervaren. U kunt er op korte loopafstand uitstekend boodschappen doen en genieten van de diverse uitstekende horeca gelegenheden. Er is een VVV in het centrum waar alle relevante toeristische informatie kunt vinden. Overigens: heeft u voor ons verbeterpunten en/of opmerkingen laat het ons weten. Veel plezier en een prettig verblijf toegewenst.