Einde vaarseizoen 2023

Het zit er op! Het vaarseizoen is afgesloten en de boten liggen weer op hun winterstek! Afgelopen zondag, 29 oktober, is tijdens de afsluiting van het vaarseizoen, de vlag gestreken als teken dat het voor nu, even, ten einde is. Is er dan niets meer te doen op de haven? Natuurlijk wel, zo is de kantine vanaf heden iedere 1e en 3e zondag geopend en schenkt Toon Peters voor de liefhebbers iedere vrijdag vanaf 10.00 uur zijn bakje koffie in de kantine. En als laatste evenement voor 2023 staat voor 19 november a.s. het ‘Sinterklaasvaren’ nog op de agenda. (Opgave deelname bij Peter Reffeltrath).

Onderstaand een terugblik op de bijzonderheden in de haven en de laatstgehouden activiteiten.

6 oktober – Ferry Sayers weer beet!

Wederom is het Ferry Sayers gelukt om een meerval naar de kant te halen. Een behoorlijk groter exemplaar als de vangst op 13 augustus. Er was wel extra hulp nodig om het geval op de kant te krijgen. Na het vaststellen van de lengte en de diverse foto’s, werd de meerval zijn/haar vrijheid gegund.

Ferry’s bokaal

7 oktober – 2e Werkdag

Op deze zaterdag stond de 2e werkdag gepland voor de Milieu, Technische Commissie (MTC). Na een bakje koffie werd er door de aanwezige leden flink aan getrokken en werden er op diverse fronten (herstel) werkzaamheden verricht. Zo werd onder andere de ‘mastenkant’ van de loods van een nieuwe laag verf voorzien en werden nieuwe plankdelen vervangen van het steigerterras.

21 en 28 oktober – Hijsdagen

Nadat op 14 oktober alle trailers van het Cox-terrein waren gehaald kon er op de 2 opvolgende zaterdagen gehesen worden. Er was door zorg van Ton de Laat weer een strak schema en bijbehorende spelregels opgesteld met als gevolg dat het hijsen ‘an sich’ eigenlijk een fluitje van een cent was. Als ook de boten die tijdens de winterperiode in de haven blijven liggen, op 1 november hun winterplek hebben ingenomen, zijn we helemaal klaar voor de winter.

29 oktober – Afsluiting vaarseizoen

Met een redelijk goede opkomst was het gezellig druk in de kantine. Uiteraard diende de ceremoniële plichtpleging, om het vaarseizoen formeel af te sluiten, plaats te vinden maar was er door de evenementencommissie ook een bingo ingepland. Na het openingswoord en het strijken van de vlag werden de bingokaarten uitgedeeld. De spanning liep op iedereen was tot de tenen toe geconcentreerd toen de getallen werden voorgelezen. Na een paar opwarmrondes met prijzen beschikbaar gesteld door Cas van de Mosselaar, kwam het op de ‘echte’ prijzen aan. Uiteindelijk ging Jenny van Zutphen met de hoofdprijs van € 50,00 aan de haal. De overige prijzen gingen naar Nathalie van de Heuvel (€ 5,00) en John Grünberg (€ 20,00). Dat we alleen maar eerlijke leden hebben bleek uit het feit dat er geen valse bingo’s zijn geconstateerd. Al met al dus een heel gezellige en zeer geslaagde middag! Organisatie bedankt!