Nieuwsbrief 10 juli 2018

Beste allen,

Een paar druppels regen vandaag, tijd dus om binnen achter de computer een nieuwsbrief te schrijven en te lezen. In deze nieuwsbrief vinden jullie informatie over een flink aantal onderwerpen.

WiFi

Marnix en Ger hebben zich met behulp van een aantal andere leden ingespannen om het WiFi-signaal in de haven te verbeteren. Dat is goed gelukt, we hebben nu een prima signaal in vrijwel de gehele haven. Niet alleen het signaal is verbeterd, ook de snelheid van de verbinding zal nog gaan toenemen: we hebben ons aangemeld voor een glasvezelverbinding. Als de uitrol van glasvezel de haven bereikt heeft zullen ook wij aangesloten worden.

Televisie

Naast het Wifi signaal hebben we ook weer TV! U kunt dus op De Plek bijvoorbeeld weer naar het WK kijken. Het is ons helaas nog niet gelukt om de wedstrijden van het Nederlands elftal op dit WK te laten zien.

Website

Ook de website heeft een update gehad. We zijn verhuisd naar een nieuwe provider. Deze provider biedt een snelle ondersteuning voor de software die wij voor de website gebruiken, let sterk op beveiliging en verzorgt automatisch de updates. Tijdens de verhuizing kan het zijn dat u last heeft gehad met inloggen, waarvoor onze excuses.

Met de update zijn ook alle oude Brulboeien op de website geplaatst. Een feest om te lezen! En heeft u al een blik geworpen op ons nieuwe foto-album? Met dank uiteraard aan onze huisfotograaf Louis en alle andere fotografen die foto’s hebben aangeleverd! Heeft u een leuke foto? Laat het ons weten!

Huishoudelijke mededelingen

Drie huishoudelijke mededelingen, waarvoor graag uw aandacht en medewerking. Dank alvast!

• In de loods ligt weer een groot aantal spullen dat daar niet thuis hoort. Graag dus uw medewerking door die spullen te verwijderen. U heeft daarvoor tot uiterlijk 15 juli, daarna helpen wij u opruimen met behulp van de container. Mailt u met Frans Mol indien u meer tijd nodig heeft. (fra.mol@planet.nl)
  • De botenhelling is daadwerkelijk bedoeld als helling. Hij is niet al te breed en we hebben de volle breedte nodig om boten zonder schade te water te laten. Graag dus de helling vrijhouden en niet gebruiken als parkeerplaats of botenstalling. De jeugdzeilers en de motorbooteigenaren zijn u dankbaar!
  • Koffie! Het koffiezetapparaat wordt enthousiast door leden gebruikt. Gezellig! Echter, graag alleen koffie zetten indien u ook zélf in de gelegenheid bent om het apparaat en de keuken weer schoon achter te laten. Lukt dit schoonmaken niet, dan zult u daar zelf afspraken over moeten maken met een ander lid om dit voor u te doen. De barcommissie is hier in elk geval niet voor bedoeld! Met name op de zondag is het de laatste tijd een zootje gebleven, graag uw aandacht hiervoor.