Categorieën
Algemeen

In memoriam John Brouwers

Hoewel we wisten dat zijn gezondheid erg broos was zagen we niet aankomen dat John op zijn 80ste verjaardag is overleden.

John en zijn echtgenoot Jo Spauwen waren jarenlang lid van onze vereniging en enthousiaste watersporters. Liefkozend werden zij ook wel de Jo-Jo`s genoemd. Samen met hun kinderen Cyriel en Nathalie hebben ze vanaf de jaren 80 vaak op de Maas gezeild. Eerst met een 16m, later met een Kolibrie en weer wat later met de mr. Bleu een Waarschip 740.

Wat is er een hoop lol gemaakt, gefeest en lekker gezeild. Gezamenlijk met soms wel 20 (zeil)boten vanuit onze vereniging op bezoek bij de federatieweekenden en de zeilwedstrijden bij de zusterverenigingen.
Er gebeurde tijdens het varen altijd wel wat maar vooral de bbq`s en de legendarische feesten waren goed aan John besteed.

John was een geboren bestuurder. Een innemende persoonlijkheid die kon luisteren maar als het moeilijker werd ook problemen niet uit de weg ging en knopen kon doorhakken. Altijd met de blik vooruit gericht op positiviteit.

Binnen de vereniging heeft John diverse functies vervuld en klussen geklaard. Het feit dat we zo`n mooi clubhuis hebben die op deze plek staat hebben we mede aan John te danken. Ook voor de overkoepelende watersportfederatie Midden Maas is John jarenlang actief geweest.

De jaren begonnen te tellen en de gezondheid van John werd broos.
De mr. Bleu werd verkocht en een kleiner, makkelijker zeilscheepje, een Friendship 23 werd aangeschaft. Hier heeft John nog wel wat mee kunnen zeilen maar uiteindelijk werd het `m toch allemaal fysiek te zwaar.
Uiteindelijk heeft John afscheid genomen van de watersport.

John en Jo gingen mooie reizen maken en genieten van de camping.
Maar natuurlijk ook van het gezin van Nathalie en Rogier met de kleinkinderen Loes, Pia en Nena.

Een buitengewoon fijn mens zijn we verloren waar we als vereniging heel veel plezier aan hebben beleefd en veel aan te danken hebben.

Bedankt John! 
Jeroen

Categorieën
Algemeen

Clubdag WSV De Stuw! 

Morgen is het zover: de Clubdag van WSV De Stuw! ⚓🎉

We verwachten een gezellige middag en avond met heel veel deelnemers en natuurlijk een hoop gezelligheid.

Belangrijke tijden:
🕜 13.30 uur – Verzamelen 
🍽️ 16.45 uur – Aanvang eten
⚽ 19.00 uur – Voetbal
🎶 21.00 uur – Muziek

De weersverwachtingen zijn uitstekend en het belooft een warme dag te worden. Uiteraard houden we hier rekening mee in het programma. Zorg zelf ook voor luchtige kleding en zonnebrand.

Voor wie niet van voetbal houdt, is er tijdens de wedstrijd ook gezelligheid.

Drankjes zijn gedurende de dag verkrijgbaar voor € 1,00 per stuk.

Wij kijken ernaar uit om er samen een fantastische dag van te maken!

Tot morgen!

Met sportieve groet,

Corinne, Anne-Marie en Jaimy
Namens de feestcommissie van WSV De Stuw

Categorieën
Algemeen

In Memoriam

Wij ontvingen gisteravond het bericht dat oud Stuw lid John Brouwers op 15 juni 2026 is overleden.

Wij wensen de familie, vrienden en alle naasten veel sterkte en kracht toe bij het verwerken van dit verlies in de komende tijd.

Het Bestuur

Categorieën
Algemeen

Notulen ALV 20 maart 2026

Categorieën
Algemeen

“Clubdag”

Categorieën
Algemeen

Het vaarseizoen 2026 is begonnen!

Beste leden,

Om iedereen op de hoogte stellen van wat er allemaal  gedaan en gebeurd is in onze haven, even een up date.

Allereerst hadden we op 18 maart een drukbezochte A.L.V. waar de leden zich daadkrachtig en positief opstelden en zo het bestuur in staat stelde om allerlei voorstellen en plannen in werking te zetten. Ed Vlieg nam afscheid als voorzitter en Janny Witte werd aangesteld als interim voorzitter.

Op 29 maart werd het vaarseizoen geopend tijdens een gezellige bijeenkomst.

 De volgende voorgestelde plannen zijn inmiddels gerealiseerd:

  • De aanpassingen in de watervoorziening zijn geïnstalleerd door de firma Verharen.
  • Het clubhuis is voorzien van een airco.
  • De havenmeesters hebben een nieuwe step tot hun beschikking gekregen.
  • Het clubhuis heeft aan de buitenkant nieuwe screens gekregen.
  • De  tafels in de kantine zijn geschuurd en van een nieuwe laklaag voorzien.
  • Tijdens de werkdagen van de TMC zijn bewakingscamera’s opgehangen, het terras boven het water vernieuwd. De omheining moet nog worden gerealiseerd. Zijn tegels in de douches vervangen en is de kantine spic en span schoon gemaakt.

Dankzij de hijscommissie zijn alle boten weer te water gelaten.

De groencommissie heeft de bermen weer aangepakt en terrassen geveegd.

Frans Zuidgeest heeft weer voor prachtig gevulde bloembakken gezorgd.

De werkzaamheden t.b.v. de dijkverzwaring op het haventerrein zijn uitgevoerd.

Nog even twee reminders.
Ten eerste; m.b.t. het plegen van onderhoud in de boxen. Het is niet toegestaan om daar onderhoud te plegen als naastgelegen boten daar hinder van kunnen ondervinden.

Een tweede reminder betreft het gebruik van de vuilcontainers op de haven; Het is niet de bedoeling dat daar inboedels van boten in gedumpt worden. Daar zijn ze niet voor bedoeld. De containers zijn voor restvuil en niet voor grofvuil. Grof vuil moet door de leden mee naar huis genomen worden.

Ten slotte hopen wij velen van jullie te zien op de clubdag van 20 juni. Vooral voor de nieuwe leden is dit de gelegenheid om het clubgevoel te ervaren en kennis te maken met de andere leden.

Het bestuur wenst alle leden nogmaals een fijn vaarseizoen.

Categorieën
Algemeen

In Memoriam

Met verdriet ontvingen wij gisterochtend het bericht dat
Mies van Kolck op 13 mei jl. in haar woonplaats Nijmegen is overleden.

Mies was een zeer betrokken en trouwe bezoekster van de Stuw evenementen. Tot op het laatste moment wist zij, vol enthousiasme en betrokkenheid, vanuit Nijmegen met de auto naar De Stuw te komen. Haar aanwezigheid en betrokkenheid werden door velen gewaardeerd en zullen gemist worden.

Wij wensen haar familie, vrienden en alle naasten veel sterkte en kracht toe bij het verwerken van dit verlies in de komende tijd.

Het bestuur

Categorieën
Algemeen

Beste Leden

Even een update over wat allemaal gedaan en gebeurd is in onze prachtige haven.

Allereerst hadden we op 18 maart een drukbezochte A.L.V. waar de leden zich daadkrachtig en positief opstelden  en zo het bestuur in staat stelde om allerlei voorstellen en plannen in werking te zetten.
Ed Vlieg nam afscheid als voorzitter en Janny Witte werd aangesteld als interim voorzitter.

Op 29 maart werd het vaarseizoen geopend tijdens een gezellige bijeenkomst.

 De volgende voorgestelde plannen zijn inmiddels gerealiseerd:

  • De aanpassingen in de watervoorziening zijn  geïnstalleerd door de firma Verharen.
  • De kantine is voorzien van een airco.
  • De havenmeesters hebben een nieuwe step tot hun beschikking gekregen.
  • De kantine heeft screens aan de buitenkant gekregen.
  • De meeste tafels in de kantine zijn geschuurd en van een nieuwe laklaag voorzien.
  • Tijdens de werkdagen van de TMC zijn bewakingscamera’s opgehangen, het terras boven het water vernieuwd, tegels in de douches vervangen, kantine spic en span schoon gemaakt.

Dankzij de hijscommissie zijn alle boten weer te water gelaten.

De groencommissie heeft de bermen weer aangepakt en geveegd.

Frans Zuidgeest gaat binnenkort weer aan de slag met de plantenbakken.

De werkzaamheden t.b.v. de dijkverzwaring op het haventerrein zijn uitgevoerd.

Het bestuur wenst alle leden nogmaals een fijn vaarseizoen.

Categorieën
Algemeen

Clubdag komt eraan!

Beste leden,

Het is zover… onze gezellige clubdag van WSV De Stuw komt eraan! 🎈 ⚓️
Op zaterdag 20 juni 2026 maken we er samen een leuke, actieve en vooral gezellige dag van voor jong en oud.

🕐 Aanvang: 13:30 uur 
🎯 Voor wie: iedereen – de activiteiten zijn geschikt voor alle leeftijden!

Inschrijven: 
– Volwassenen: €5 per persoon 
– Kinderen t/m 16 jaar: gratis 

👉 Graag vóór 1 juni aanmelden door het bedrag over te maken naarNL12INGB0002818624 tnv MJRA Adema-Sewalt
Vermeld hierbij duidelijk: 
– Namen van de deelnemers 
– Leeftijden van de kinderen 

🍹 Drankjes zijn verkrijgbaar voor €1,00 per stuk. 
🍽️ Eten wordt geregeld.

⚽ Om 19:00 uur kijken we samen voetbal: Nederland – winnaar Play off. 
Geen voetballiefhebber? Geen probleem! Voor wie niet wil kijken, organiseren we een leuke alternatieve activiteit.

Zo kunnen wij alles goed voorbereiden en zorgen voor een topdag!

We hopen op een grote opkomst en kijken ernaar uit om er samen een fantastische dag van te maken. 🎉

Met sportieve groet,

Jaimy Corinne Anne-Marie 🎊

Categorieën
Algemeen

Nieuwe code poorten

Vanaf heden 11-04-2026 is de code van de poorten;

7859 (#)

Met vriendelijke groet,

Het Haventeam.